Zakon o bezbednosti saobraćaja, ZOBS

You may also like...

275 Responses

  1. darko каже:

    Postovani,
    odlicni ste samo napred tako!
    Ali Vam ovaj zakon u pdf-u latinica ne radi?

    Molim Vas ispravite to da mozem oda preuzimamo od Vas.

    Hvala

    darko

    [Odgovor]

    Informisanje.info Odgovor:

    Sada možete preuzeti latiničnu verziju.
    Hvala Vam na sugestiji i komentaru !

    [Odgovor]

  2. Drazen каже:

    Da li se zna od kada počinje primena Zakona?

    [Odgovor]

  3. Informisanje.info каже:

    Član 353.
    Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom
    glasniku Republike Srbije“, a primenjuje se po isteku šest meseci od dana stupanja
    na snagu ovog zakona, osim člana 273, koji se primenjuje od 25. jula 2009. godine.

    Član 273.
    Vozilom registrovanim u inostranstvu na putevima u Republici Srbiji, ne mogu
    upravljati lica koja imaju stalno prebivalište u Republici Srbiji.

    Izuzetno od stava 1. ovog člana, ovim vozilima mogu upravljati lica koja imaju
    stalno prebivalište u Republici Srbiji, ukoliko imaju odobreno privremeno boravište u
    inostranstvu do šest meseci kao i njihovi članovi uže porodice ili lica koja upravljaju
    „rent -a- car“ vozilima

    [Odgovor]

  4. darko каже:

    Hvala Vam
    Sjajni ste i brzi ste!

    [Odgovor]

  5. Nenad каже:

    Mozete li nam reci nesto o zatamnjenim staklima, dazvoljeno, ili ne?

    [Odgovor]

  6. Nenad каже:

    Nista?

    [Odgovor]

  7. Natasa каже:

    upotreba auto sedista za decu po novom zakonu su obavezna,do koje kilaze i gde naci auto sediste koje se ne montira na zadnji pojas

    [Odgovor]

  8. dragan каже:

    Postovani, sta se desava sa kandidatima za polaganje vozackog ispita koji otpocnu sa obukom pre pocetka primene novog zakona o saobracaju, a ne zavrse je do tog datuma? da li podlezu novom zakonu ili obuku, a samim tim i dobijanje dozvole nastavljaju po starom zakonu? unapred hvala na odgovoru

    [Odgovor]

  9. Sasa каже:

    Auto sedišta po ISOFIX standardu( http://en.wikipedia.org/wiki/Isofix , http://www.car-safety.org/latch.html , http://www.chicco.com/babycarsafety/template.aspx?idPagina=16&macrosezione=16&idLingua=2 ) se razlikuju od „običnih“ upravo po tome što se fiksiraju za posebne tačke u automobilu predviđene za dečija auto sedišta. Međutim, svako od njih (koliko sam proučavao) pored tih tačaka za fiksiranje koristi i pojas na zadnjem sedištu, bilo da je u 2 ili 3 tačke. Na sajtovima proizvođača dečijih auto sedišta se nalaze prezentacije raznih sedišta, načina fiksiranja i standarda zaštite. Preporučujem sajt roditeljportal.com gde se nalaze i iskustva ljudi koji su bili u istom problemu kao i ja kada sam pre 2 meseca započeo potragu za sedištima i izborom istog.

    [Odgovor]

  10. zoran каже:

    Poštovani!
    Posjedujem prebivalište u Republici Srbiji, boravište u BiH registrovano vozilo u BiH da li se na moj slučaj odnosi ovaj zakon ili i dalje mogu da vozim vozilo registrovano u BiH na teritoriji Srbije sa prebivalištem u Srbiji !

    [Odgovor]

  11. IGOR каже:

    Interesuje me član 273. kako je moguće da lica koja imaju privremeni boravak u nekoj drugoj zemlji budu u prednosti u odnosu na lica sa stalnim boravkom. Na pr. kako neko ko je privremeno „bosanac“ sme da vozi vozilo registrovano u BIH, a neko ko je tamo od rođenja nema to pravo. Konkretno ja sam izbegao iz Sarajeva u Srbiju gde sam dobio prebivaliste samim tim i državljanstvo. 2003 g vratili smo ocevu poroicnu kuću u Sarajevu tako da imam tamo prebivalište. „Zahvaljujući“ ratu i ekonomskoj situaciji moj otac živi i radi u SA,a majka i ja smo u Vršcu. Praktično svaki vikend idem u SA pa sam odlucijo da uzmem vozilo BIH reg. jer su tablice neutralne i osecam se sigurnija (netrpim više pogrdne komentare u BIH, niti mi uništavaju vozilo). Naglašavam da sam vlasnik vozila i da je auto uredno registovan (teh. pregled, polisa, z. karton itd.) kao i da posedujem BIH vozačku i LK. „privilegiju“ dva državljanstva smo „platili“ time što smo sve izubili te i da moja četvoročlana porodica sad živi rasparčana u dve države i tri grada. Moguli očekivati da i meni budu oduzete tablice u RS jer živim praktično na relaciji SA-VŠ, i zar nije moje lično pravo da izaberem gde ću da živim, a gde da radim?

    [Odgovor]

    Informisanje.info Odgovor:

    Nazalost, DA, mozete ocekivati sankcije policije u vasem slucaju. Sprovodjenje zakona je vec vidjeno u praksi.

    Jedino zakonsko resenje koje vidim, da nastavite da vozite na BiH table, je da odjavite boravak u R. Srbiji.

    [Odgovor]

  12. IGOR каже:

    Imam (neproverenu informaciju) da je odjava prebivališta jeko teško izvodljiva. danas sam kontaktirao i anbasadu BIH, nije im jasno kako se to dešava samo dvojnim državljanima RS i BIH(HR), a nema takvih slučajeva sa recimo nemačkim državljanima za koje sam i ja ubeđen da imaju i RS prebivalište. Ako sam dobro razumeo tu odredbu može da uvede i BIH onda bi ja morao da imam auto za do Drine i drugi za peko Drine?!

    [Odgovor]

  13. borislav каже:

    da li je obavezan protivpozarni aparat po novom zakonu ako je to regulisano pravuilnikom o dodatnoj opremi molim da mi odgovorite kojim pravilnikom

    [Odgovor]

  14. BILJANA каже:

    Postovani!
    Molim vas da mi odgovorite sta ce desiti sa kandidatima koji zapocnu obuku za polaganje vozackog ispita pre pocetka primene novog Zakona.
    Pozdrav, hvala

    [Odgovor]

  15. Savcic Rosanda каже:

    Molim vas za tumacenje clana 273
    Zivim u HercegNovom ,imam 70 godina i zelim da poklonim svoj auto sinu koji zivi u Beogradu,Peke Pavlovica 37a.Da li u skladu sa ovim clanom a po mom ovlastenju on moze da upravlja ovim vozilom na teritoriji Srbije ili da ga registruje na svoje ima.
    Unaprijed zahvaljujem
    Saccic Rosanda

    [Odgovor]

  16. jean sebastien каже:

    dali clan 273 o oduzimanju tablice kao sto je navedeno za table bih isto vazi i za bugare jer imam dvojno drzavljanstvo lk.bugarski i pasose srpske i bugarske dal treba da se cimam ako me zaustave ili mogu nesmetano da vozim auto sa bugerskim tablicama?unapred hvala

    [Odgovor]

  17. borislav каже:

    da li obavezan protiv pozarni aparat u putnickom automobilu po novom zakonu

    [Odgovor]

  18. Milan каже:

    Ukida li se po novom zakonu broj motora. Posto sam procitao u nekom clanu da se identifikacija vozila vrsi po broju sasije.

    [Odgovor]

  19. Damir каже:

    Imam 17 god i poceo sam da vozim casove u auto skoli. Zanima me da li cu kada napunim 18god polagati po starom ili po novom zakonu. I u cemu je razlika izmedju novog i starog u vezi polaganja

    [Odgovor]

  20. smiljka каже:

    da li dete od 17 godina može da upiše vožnju po starom zakonu i da vozački ispit polaže po starom zakonu?

    [Odgovor]

  21. Dule каже:

    Imam vozačku dozvolu B kategorije (imam i potvrdu o poznavanju saobraćajnih propisa za bicikle sa motorom). Da li ću po članu 196 moći tražiti da mi se u dozvolu upiše i kategorija F (za traktor) ili ću ipak morati posebno da polažem za traktor.

    [Odgovor]

  22. Jovan каже:

    ja pocinjem obuku sa 17 godina. pocinjem je po starom zakonu. 18 godina punim 15.8.2010. godine i tada cu polagati voznju i tipovanje… polazem za c kategoriju. zanima me sta cu ja imati od kategorija, jer obuku pocinjem po starom, a polagacu po novom zakonu i uopste sta ce biti sa mnom!!!???? hvala unapred..

    [Odgovor]

  23. aleksa каже:

    Sa koliko godina cu moci da polazem vozacki ispit?
    Da li ce se polagati 6 meseci i da li cu morati da vozim 2 godine sa osobom koja ima vozacku dozvolu vise od 5 godina? Hvala unapred!

    [Odgovor]

  24. mandic каже:

    da li ce i od kada biti dozvoljeno da u vozilo bude ugradjem motor bez broja???

    [Odgovor]

  25. petar каже:

    Zakon je više nego dobar, njegovom primenom godišnje će na putevima Srbije stradati procentualo onoliko manje učesnika u saobraćaju, za koiko uspemo da da primenimo Zakon, što znači sa 100% efikasnosti u primeni – stradalo bi 0, a najviše 10 % (0-100); sa 50 % (500); sa 70 % (700). Efikasnost će zavisiti isključivo od odlučnosti represivnih organa da Zakon dosledno primenjuju, a kao glavna pepreka mogla bi da bude nemogućnost ili sposobnosti odgovornih rukovodilaca da spreče korupciju. Korupcija je i sada glavni uzrok stradanja oko 1.000 učesnika u saobraćaju. Dakle uzrok nije samo u zakonu, svaki zakon je dobar ako se primenjuje, a naravno ovaj je dobar u svakom pogledu, savremen je, u duhu vremena i najboljih evropskih i svetskih standarda. Vidi se da su ga pisali stručnjaci. Jedina mu je mana što poput i i svih drugih, predviđa osnivanje paralelnih institucija (agencija i sl. tela a ministarstva i dalje postoje).

    Zaključak: sprečimo korupciju – spasimo 1.000 mladih života, splati se…

    [Odgovor]

  26. aleksandar каже:

    imam auto passat karavan koji je putnicki a hocu ga prebacim u teretno vizilo zbog posla kojim se bavim sta ce se desiti ako budem imao potrebu sa vremena na vreme da vratim zadnja sedista bude vise putnika od 2 u autu da li je to prekrsaj?

    [Odgovor]

  27. zoran каже:

    Neznamo sta je sa zimskom opremom?Da li zakon predviđa obavezne zimske gume zimi, odnosno letnje leti?I ako predviđa u kojim kalendarskim datumima za zamenu je reč?Kakve kazne predviđa zakon?

    [Odgovor]

  28. ivan каже:

    Interesuje me da li ce svaki traktor morati da ima kabinu i rotaciono svetlo?

    [Odgovor]

  29. brane каже:

    da li je cilj ove srbije da se kroz nju putuje satima i satima na rastojanjima koja se u nekim drugim sredinama prelaze mnogo brze,
    da li je to protok roba , ljudi i informacija po merilima i standardima sveta i evrope, da li je to okruzenje koje pripremamo za privlacenje stranog kapitala,
    ili je mozda bolje preci na taljige i dvokolice pa polako klaj klaj

    [Odgovor]

  30. Informisanje.info каже:

    Poštovani čitaoci,
    na sajtu ne možete da dobijete prepričavanje zakona, tumačenja zakona ili pravne savete.
    Tekst zakona je pred vama, većinu odgovora naći ćete upravo u zakonu, a eventualne nedoumice ili nedostatak definicija može rešiti samo zakonodavac.

    Tela neophodna za sprovođenje novog zakona – Agencija za bezbednost saobraćaja i Telo za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja treba da se osnuju do kraja ovog meseca. Da bi ovaj zakon stupio na snagu potrebno je i da počne primena Zakona o prekršajima, koji je usvojen još 2006. godine.

    Zakon stupa na snagu 10. decembra ove godine.

    [Odgovor]

  31. Djina каже:

    Da li nam mozete reci nesto o kandidatima koji otpocnu obuku za polaganje vozackog ispita u starom zakonu, a ne zavrse obuku do datuma stupanja novog, da li ce nastaviti po starom, ili novom? Unapred hvala.
    Odgovorite, obzirom da nas je vise koji su u istoj nedoumici.

    [Odgovor]

  32. Csaba каже:

    Posedujem vozilo BMW isetta, proizvedeno 1958. godine. Od 1958. godine do danas je ovo vozilo je registrovano kao „motocikl“ (bez bočne prikolice), novi zakon je doneo izvesne novine po pitanju kategorizacija vozila kao: motorni tricikl, motorni četvorocikl itd. U Septembru mesecu sam vozilo odneo na tehnički pregled radi produženja saobraćajne dozvole, gde je sve bilo u redu, sa tom razlikom da su mi saopštili da vozilo više ne može da bude motocikl, već motorni tricikl, pošto ima 3 kočiona sistema. Pošto sam isplatio sve potrebne iznose kao i premiju osiguranja, po isteku od 2 dana, umesto nove saobraćajne dozvole pozvali su me da donesem vozilo na ponovni pregled, jer u novom zakonu nije definisano pa iz tog razloga ne može da se registruje. Sada čekam da odgovarajući organi MUP odluče šta će se preduzeti po ovom pitanju, dok su mi sredstva u iznosu od preko 11.000,00 Dinara uplaćena, kao i osiguranje koje teče za vozilo koje de fakto ne postoji u saobraćaju. Molim da me posavetujete, možda ste Vi ažurniji po pitanju tumačenja primenjivanog ali još ne u potpunosti važećeg zakona.
    S poštovanjem,

    [Odgovor]

  33. Dejan каже:

    Zanima me dali se po novom zakonu o bezbednosti saobracaja motor u motornom vozilu tretira kao rezervni deo i sta je potreno od dokumentacije da bi se zamenio?
    unapred hvala

    [Odgovor]

  34. boki каже:

    Da li na prednjem sedistu teretnog vozila (pikap) mogu da se voze deca mladja od 12 godina?

    [Odgovor]

  35. ivan каже:

    Zanima me da li je za traktore obavezna kabbina i rotaciono svetlo?

    [Odgovor]

  36. Goran каже:

    Ivane, mogao si sam da pogledas dal treba rotaciono za traktor. U clanu 111. ti je sve sto ti je potrebno.

    [Odgovor]

  37. Darko каже:

    Boki, imas zakon pa citaj. A mogu da ti kazem da zakon kaze da dete mladje od 3 godine moze da se vozi na prednjem sedistu ako je u zastitnoj korpi koja je smestena suprotno od pravca kretanja na mestu gde ne postoji ili je iskljucena zastita vazdusnog jastuka. Inace deca do 12 godina ne smeju sedeti na prednjoj klupi. Drugim recima deca od 3 do 12 godina ne smeju da se voze na prednjoj klupi. Sa druge strane, ako je tvoj pick-up dostavno ili teretno vozilo u sluzbi neke preduzetnicke kompanije, onda to vozilo ne bi trebalo da se koristi u druge svrhe osim poslovnih. Posto je ovo „evropski“ zakon, a u Evropi je zabranjena upotreba sluzbenih vozila u privatne svrhe, onda treba doci do zakljucka da ce i kod nas biti zabranjeno koristiti firmin ili sluzbeni auto u privatne svrhe, pa makar se to radilo i o clanovima uze porodice vlasnika firme i samim tim i vlasnika vozila. A ako cemo o bezbednosti dece u vozilima, teretna i dostavna vozila nisu nimalo bezbedna za decu u poredjenju sa putnickim vozilima.

    [Odgovor]

  38. miodrag каже:

    Zakon ko zakon. Mrtvo slovo na papiru sve dok drzava ne bude imala institucije spremne i sposobne da isti i sprovode….

    [Odgovor]

  39. Katarina каже:

    Postovani,
    i mene interesuje kako se ovaj novi zakon odnosi prema kandidatima koji zu zapoceli obuku, odnosno polozili testove iz poznavanja saobracaja..

    Naime, u clanu 351 novog zakona (predposlesnja strana) navodi se da takvi kandidati mogu da nastave sa polaganjem prakticnog dela odnosno teoretskog ako ga nisu polozili pod uslovom da uzmu po tri dodatna casa iz teorije i prakse,i da u narednih godinu dana poloze sve..
    Ono sto mene zanima jeste da li ce ti kandidati na kraju dobiti onu probnu vozacku dozvolu na godinu dana? predpostavljam da hoce, ali ipak… 🙂

    [Odgovor]

  40. zoran каже:

    Interesuje me kako ce biti regulisano ucesce u saobracaju automobila sa desnim volanom

    [Odgovor]

  41. sasa каже:

    Da li se novim zakonom i dalje proverava broj motora ili ce to biti potrosni materijal?

    [Odgovor]

  42. ivan каже:

    Neznam da li sam samo ja u pitanju ali smatrm da srednja svetla upaljena tokom dana smetaju, zamislite kad vam sunce udari u mokar asfalt(posle letnje kise n.p.r.) a jos na to oborena svetla…
    Ako mislite da je ovo sigurno onda nista.
    Moj predlog su pozicije ako bas mora.
    Smatram da onaj ko nevidi koje je vozilo u pokretu a koje nije , nebi trebalo da poseduje vozacku dozvolu, ili se krece toliko brzo da to njemu nije ni bitno.

    [Odgovor]

  43. Dimitrije каже:

    Slazem se sa Ivanom, u Nemackoj i Austriji su ukinuli zakon da moras da imas upaljena svetla danju, jer su izracunali da iako bolje vidis druga vozila sa svetlima, slabije obracas paznju na pesake.

    [Odgovor]

  44. janos каже:

    Trenutno posedujem vozačkom dozvolom A,B i C kategorije, koje ću kategorije posedovati po novom zakonu?

    [Odgovor]

  45. jelena каже:

    Da li nam mozete reci nesto o kandidatima koji otpocnu obuku za polaganje vozackog ispita u starom zakonu, a ne zavrse obuku do datuma stupanja novog, da li ce nastaviti po starom, ili novom? Unapred hvala.

    [Odgovor]

  46. Ljubisa каже:

    Postovani,
    Ako se ja dobro secam, inicijalna kapisla za pokretanje novog zakona o bezbednosti saobracaja bila je od strane Ministarstva za kapitalne investicije kada je ministar bio gospodin Velja Ilic a iz razloga mnogobrojnih nezgoda na ibarskoj magistrali i uopste. Znam da je tako kao i da su glavne stvari koje su tada bile u zizi interesovanja da se obavezno u novom zakonu pokrene odgovornost putara koji odrzavaju puteve da ne bude uvek ono NEPRILAGODJENA BRZINA USLOVIMA PUTA… Od toga sada kako ja vidim nema nista sto je po meni jako velika greska i mislim da bi se dosta toga promenilo da je odgovornost putara sankcionisana i navedena kao vazna.
    Jos jedna jako bitna stvar. Kako sam ja obavesten a i iz iskustva znam da u nekim zemljama iz okruzenja od kojih je i “prepisivan“ ovaj model zakona ne postoji vise termin RUTINSKA KONTROLA. Ne kazem to zato sto ne volim da me policija zaustavlja mada mi je neprijatno kada me policajac pita ODAKLE PUTUJETE i sl. ali …

    Trenutno sam misljenja da su nasi policajci u takozvanom BELOM STRAJKU tipa dolazim na posao postujem radnu disciplinu ali ne radim i nista me ne interesuje. Kako svi znamo policija dobija iz MUP a redovno normative putem depesa o broju kaznjenih koje moraju da imaju u toku dana pa to izgleda ovako… Policajac mora da ima 8 kaznjenih vozaca u toku smene on se negde zavuce da li u kafanicu da li u auto pa negde zavuceno saceka zadnjih sat vremena i prvoj osmorici PUTEM RUTINSKE KONTROLE nadje da imaju manje zihernadli u prvoj pomoci da su im prljave tablice i sl. po meni treba da zahvataju jace prekrsaje tipa nepostovanje prvenstva prolaza , preticanje na punoj liniji i sl. Mislim da policajce novim zakonom treba naterati da deluju u trenutku cinjenja prekrsaja a ne nalazenja putem RUTINSKE KONTROLE.
    Iskreno se nadam da ce novi zakon doneti neke rezultate mada sam sumnjicav. Da ne pominjem i to da se procenat nezgoda po novom zakonu nazvan NASILNICKA VOZNJA dogodi u Beogradu pa jedva cekam da vidim kako ce se sprovesti u delo.

    Od mojih “izvora“ prijateljskih pouzdano znam da se ponekad u akcijama saobracajne policije desi da da u jednom danu iste akcije manje vozaca kazni u Beogradu nego u nekom malom gradu sto je slozicete se smesno.

    Nadam se da ce neko procitati ovo sto sam napisao jer je sve iz suvog iskustva napisano i misljenja sam takodje da ce te i tim nekim “sitnicama“ zastititi nas koji postujemo propise.
    Pozdrav i mnogo srece Ljubisa

    [Odgovor]

  47. Nikola каже:

    Da li vaze sva pravila za ljude koji imaju dozvolu 3-4 meseca pre stupanja zakona na snagu?

    [Odgovor]

  48. Nikola каже:

    tacnije septembra 2009-te

    [Odgovor]

  49. MIrko каже:

    Zna li neko sta je sa onima koji su zapoceli obuku, sta je sa njima? Ja sam zapoceo obuku 14.05.2009 izvozio sam, i sad cekam 23.12.2009 da napunim 18god pa da polazem. Po kom zakonu ja polazem starom ili novom???

    [Odgovor]

  50. Aleksandar каже:

    ljudi pomozite, sta ce biti s tim novim zakonom o polaganju vozackog ispita? ja sam zavrsio obuku, 24.04. punim 18god i zna li neko sta ce biti samnom?

    [Odgovor]

  51. Ivan каже:

    Da li zna neko za mopede od 50 kubika da li ce se registrovati svake godine ili ce se samo jednom registrovati?

    [Odgovor]

  52. Stevan каже:

    Procitao sam citav zakon ali negde nema nista o broju motora???

    [Odgovor]

  53. Ozi каже:

    Član 31.
    U motornom vozilu na prednjem sedištu ne sme da se prevozi dete mlađe od 12 godina, kao ni lice koje je pod uticajem alkohola, odnosno psihoaktivnih supstanci ili iz drugih razloga nije sposobno da upravlja svojim postupcima.
    Dete do tri godine starosti prevozi se u bezbednosnom sedištu, odnosno korpi, osim u vozilima za javni prevoz putnika.
    Izuzetno od stava 1. ovog člana, dete do tri godine, može se prevoziti na prednjem sedištu, ukoliko se prevozi u bezbednosnom sedištu – korpi, koja je okrenuta suprotno pravcu kretanja vozila, kada vozilo nema ili je isključen bezbednosni vazdušni jastuk.
    Bliže propise o načinu prevoženja dece i uslovima koje mora da ispunjava bezbednosno sedište – korpa donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja.

    Zanaci jos nije propisan pravilnik o detaljima o prevozenju dece u automobilu.

    [Odgovor]

  54. Ozi каже:

    @Mirko

    To u vezi polaganje vozackog ne propisuje zakon, vec pravilnik koji jos uvek nije donesen.
    Nije logicno da u zakonu pise sta ce biti sa prelaznim periodom tranzicije izmedju zakona, time se zakon ne bavi, vec privremeni pravilnici koje donosi ministarstvo.

    [Odgovor]

  55. Ljubisa каже:

    Dal su potrebne lance ako se imaju MS gume od 15stog novembra?

    [Odgovor]

  56. Nikola каже:

    @ Mirko

    Ja rodjace cekam 24.12… i ja sam izvozio skoro sve. Tesko nama ako ce biti po novom zakonu…

    [Odgovor]

  57. Nikola каже:

    … i jos nesto. El zna neko, da li se bodovi brisu posle nekog izvesnog vremena?

    [Odgovor]

  58. Mitke каже:

    Pa ja sam izvozao svojih 40 casova.Ostaje mi kao i vama da cekam 10 decembar posto imam 17 godina pa da polazem za probnu ili da sacekam 31 decembar kad mi je i rodjendan pa da polazem za normalnu.Ali najverovatnije kako mi instruktor rece polagacemo po starom sistemu svi koji su imali 40 casova pre zakona :).Tako da slobodno ko puni 18 sledece godine neka saceka polagace po starom.

    [Odgovor]

  59. Aca каже:

    Ja sam poceo da vozim po starom i odvozio sm 35 casova …imam 17 god,a 18 punim u avgustu…da li novi zakon vazi za mene?

    [Odgovor]

  60. Emanuel каже:

    Član 196.
    Licima koja su do dana stupanja na snagu ovog zakona stekla pravo na
    upravljanje motornim vozilima, odnosno skupovima vozila određene kategorije,
    traktorima, radnim mašinama, motokultivatorima, biciklima sa motorom i tramvajima,
    na njihov zahtev izdaće se vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilom,
    odnosno skupom vozila sledećih kategorija:
    1) A kategorije – vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
    kategorija A, A1, A2, F, AM i M,
    2) V kategorije – vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
    kategorija V, V1, VE, F, AM i M,
    http://www.informisanje.info Službeni glasnik 41/09
    – 70 –
    3) S kategorije – vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
    kategorija S, S1, V, V1, VE, F, AM i M,
    4) D kategorije – vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
    kategorija D, D1 S, S1, V, V1, VE, F, AM i M,
    5) potvrda o poznavanju saobraćajnih propisa – F, M i AM,
    6) S, D i E kategorije – vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
    kategorija VE, SE, S1E, DE i D1E,
    7) S i E kategorije – vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
    kategorija VE, SE i S1E,.Gresaka ima u zakonu i to je i OVA S KATEGORIJA koja je greskom nastala umasto verovatno C kategorije!!!

    [Odgovor]

  61. Rajko каже:

    Juce sam cuo u emisiji SAT da je po novom Zakonu obavezno vezivanje pojaseva i pozadi…
    OK, ispravno, ali… sta se desava sa vozilima koja nemaju pozadi pojaseve???
    Da li postoji neka obaveza ugradnje, sistem dve – tri opomene pre ugradnje pa kazna, ili do tad i tad sva vozila moraju da ugrade pojaseve ili …

    Kazu jos da broj kaznenih poena vozac nece da znaa, vec na pismeni zahtev policija je u obavezi da izda vozacu potvrdu koliko kaznenih poena ima-MOLIM ZA KOMENTAR!

    Hvala i pozdrav

    [Odgovor]

    pi Vo Odgovor:

    Da to je tacno, putnici vozila koje ima ugradjene pojaseve na zadnjoj klupi su obavezni da ih vezivaju.

    Vozilo koje nema fabricki ugradjene pojaseve nazad, nece morati da ih ugradjuje!

    Sto se tice kaznenih bodova, to je najverovotanije tacno. Jer trenutno nemaju uspostavljen informaticki sistem putek koga bi mogli da proveravamo online stanje bodova.

    A kazneni bodovi se brisu jednom u dve godine.

    [Odgovor]

  62. ivan каже:

    Novi zakon je pun nejasnoća i nepreciznosti. Npr. u tekstu zakona se spominju izrazi: propuštanje i prestrojavanje a nema objašnjenja za ove izraze u čl.7. U čl.27. se ne navodi na koje vrste stajališta za autobuse se misli. Kad treba omogućiti autobusu da se uključi u saobraćaj, da li samo sa stajališta koje se nalazi na proširenju puta ili i sa stajališta koje je obeleženo na kolovozu. Čl.37. navodi da je zabranjeno kretanje vozilom unazad, a u sledećem stavu se navodi kad je dozvoljeno. Čl.46. navodi skretanje u levo uz razdelnu liniju, a šta ako nema razdelne linije. Čl.47. nelogično je da na raskrsnici ili u susretu sa drugim vozilom propuštamo vozilo sa desne strane, jer ako nam vozilo dolazi u susret, to vozilo nam dolazi iz suprotnog smera i ako mi ne skrećemo u levo što bi ga propuštali. Čl.50. nije navedeno da je polukružno okretanje zabranjeno u jednosmernoj ulici. Čl.73. kod vučenja neispravnog vozila treba da budu uključeni svi pokazivači pravca? zanimljivo, a ako hoćemo da izvršimo obilaženje, preticanje ili skretanje koji pokazivač ćemo uključiti. Čl.78. drugi stav navodi da moraju biti uključena zadnja poziciona svetla, znači prednja poziciona svetla ne moraju da budu uključena, stav tri navodi da u toku vožnje katadiopteri ne smeju da budu zaklonjeni i zaprljani, a kad je vozilo zaustavljeno ili parkirano na kolovozu onda mogu da budu i zaklonjeni i zaprljani?
    Ima još dosta toga nejasnog i nerazumljivog, kao da onaj ko je pisao ovaj zakon nije imao i vremena da ga nakon pisanja i pročita i ispravi. Pozdrav!

    [Odgovor]

  63. Tijana каже:

    Mene interesuje da li neko zna hoce li moci da se polaze u 17-oj godini?

    [Odgovor]

  64. A каже:

    Čuo sam u SAT-u,da ograničenja brizina na:autoputu po novom zakonu,nažalost ostaje 120,naprimer u Mnogim državama Evropske unije, ograničenje na autoputevima je: 130,ako idemo prema Evropi,naljbolje bi bilo da i kod nas bude tako,kao u: mnogim državame Evropske Unije.

    [Odgovor]

  65. Sneska каже:

    Odgovor Tijani.Da moce da se polaze sa 16 godina po novom Zakonu,ali.. neces dobiti mogucnost da vozis sama mislim najmanje 2 godine moraces da pored sebe kad vozis imas vozaca koji ima vozacku dozvolu najmanje5 godina. Polazes 6 meseci ne znam koliko ce to biti novca u svakom slucaju mnogo vise nego sada.
    POZ!

    [Odgovor]

  66. ALEKSANDAR каже:

    da li cu ako imam B i C kategoriju sada , marati polagati za F odnosno traktor , ili cu tu F dozvolu dobiti na moj zahtev?

    [Odgovor]

  67. zance каже:

    Sta biva sa priznavanjem vozackih dozvola u inostranstvu? Da li novi zakon menja nesto?

    [Odgovor]

  68. Slavko каже:

    Danas sam cuo da ste u obavezi da u vozilu imate ‘nekakav’ obrazac od osiguranja popunjem sa svim vasim generalijama jer ako isti ne budete posedovali policajac moze da vas kazni sa 50.000 dinara?!Smatram da su to sad samo dezinformacije ali kako se stvari odvijaju necemo smeti da sednemo za volan?Zakon kao zakon i taj sto ga je napisao je trebalo prvo procitati za sta se imalo dovoljno vremena a ne da angazujemo pravnike da bi nam pojedine ‘gluposti’ iz istog protumacili,ili ce to pak biti ostavljeno policajcima da definisu kako im se svidja…

    [Odgovor]

    vozačica Odgovor:

    Ako si platio osiguranje za[to ti je problem da polisu staviš pored saobraćajne dozvole i sve je uredu. Ali ako ti to problem plati 5 000.

    [Odgovor]

  69. Snezana каже:

    ma nisam razumela, ako pored vozaca sedi alkoholisano lice, da li se vozac kaznjava…

    [Odgovor]

  70. Viktor каже:

    Sto ste mi obrisali poruku koju sam poslao?!

    Odgovor za Snezu je da se kaznjava vozac!

    [Odgovor]

  71. Snezana каже:

    hvala viktore pozzz

    [Odgovor]

  72. svetlana каже:

    gde se moze nabaviti prva pomoc A SRPS Z .B3.001

    [Odgovor]

  73. branko каже:

    slazem se sa ovim novim zakonom super je,samo koga ce najvise da pogode(obicnog coveka ili nizi stalez)tatini i mamini sinovi nece da budu na udaru kao i do sada njima se gleda kroz prste,bar je to do sada bilo …videce mo..podrzavam zakon

    [Odgovor]

  74. LUKA каже:

    STRASNO… Uopste se ne slazem sa nzobs-om. Neke stvari su ok, ali kao i vecina stvari u nasoj drzavi i ova ima neke rupe. A o novcanim kaznama i da ne govorim. NEMA manje kazne od 5 hiljada rsd a po jednom zaustavljanju policajac opusteno moze da nadje i napise i 2-3 prekrsaja koja nisu nesto bitna i ne ugrozavaju saobracaj a to je vec 15 hiljada… Takodje, ima delova zakona koji nisu precizno navedeni kao npr. 5000 rsd za glasnu muziku koja dopire iz auta. Kako ce to policajac da zna, da li je to njegova slobodna procena ili ce imati neke uredjaje za merenje decibela? A 5000 svakako nije za bacanje… Ne treba zaboraviti na zivotni standard u Srbiji, koji se poprilicno razlikuje od onih u Evropi, a koliko vidim kazne se sve vise i vise priblizavaju Evropskim

    [Odgovor]

    vozačica Odgovor:

    Da država uzima to je tačno, ali da je uvođenje reda potrebno tačno je još kako. Oni koji neznaju da voze su najviše protiv ovor zakona pa sada kao nemogu da tumače, trebaju im pravnici. Gospodo svako ko je išao u školu zna šta je prestrojavanje,šta parkiranje ili treba da svako stane na sred puta dok obavi svoj posao a ostali ko ih . . . Nema ovde vozačke kulture kao ni svake druge. A
    Zna se odlično sta je preglasna muzika i bez merenja. I možda ne bi bila problem prebrza vožnja da nije tako malo ljudi koji su uopše išli u auto školu da nauče da voze a ne da podplate da bi dobili dozvolu pa im je sada skupa kazna. Bolje da su platili instruktora ne bi imali problema sada. A i što se tiče instuktopra skoro je ista priča jer ni oni sami neznaju npr. instruktor moje ćerke je uči da se u ulici sa porvenstvom prolaza u ktivini daje žmigavac. Dakle malo savesti i kulture nije na odmet, mozda da počnemom sa bacanjem odpadaka u korpu a ne kroz prozor.
    U Srbiji pre svega treba sačuvati živu glavu od ubica koje ne znaju da voze a što se para tiče mogu i da uštede ako ne prve prekrpaje.

    [Odgovor]

  75. jELENA каже:

    Ako upisem auto/skolu do dana stupanja na snagu novog zakona, da li cu imati pravo da polazem ispite po starom zakonu? Molim Vas da mi hitno odgovorite. Hvala.

    [Odgovor]

  76. milan каже:

    ovaj zakon ste doneli da uzmete pare boli vas za nasu bezbednost

    [Odgovor]

  77. Snezana каже:

    Previse ovlascenja za policiju ! Ako namere da nas kazne, ne moze niko da ih spreci, jer njima se veruje. A uvek mogu da pronadju nesto da nas kazne. Naterace nas da sednemo u auto samo bas kada moramo.

    [Odgovor]

  78. miljan каже:

    pozdravljam novi zakon o bezbednosti saobracaja,ali mi se cini da ce opet to da snadje sirotinju i srednji stalez,a tatini sinovi ce i dalje da divljaju i da im se gleda kroz prste,pa ce nasi saobracajci i dalje da okrecu glavu kad naidju tatine maze,pa me zanima da li ce vaziti zakon sa svu ucesnike u saobracaju isto,jer je svima dobro poznato da je prosek starosti nasih vozila vise od 15 godina?

    [Odgovor]

  79. Gojko каже:

    Afera za aferm, nijedna resena, zadnja afera strajk advokata, novi pasosi,licne karte, vozacke dozvole, novi zakoni, propisi itd… boli glava, a niko ne razmilja i niko nevidi sta je upakovano, kad se otpakuje ono demokratija boli glava. Po novom zakonu OBS-a reklo bi se da sprecavamo naprednu tehnologiju savremenih automobila sa jakim motorima i velikom brzinom ali usavrsavanje polidcije to je nesto drugo. Ako na ulici naidjete na pijanog coveka i treba mu ukazati pomoc (nositi u bolnicu itd…) a sami ste i imate kola sa dvoja vrata ne gurajte ga na zadnje sediste, pogotovo kad su zene u pitanju, stavi te ga na ili u paktreger, tako nece biti suvozac.
    DEMOKRATIJO BOLIME GLAVA….

    [Odgovor]

  80. najka каже:

    u ovoj yemlji ide se na to da sve sto imate,drzava sve uzme.Nije bitno kako,ali kad bi mogli uzeli bi nam i dusu.

    [Odgovor]

    vozačica Odgovor:

    Da država uzima to je tačno, ali da je uvođenje reda potrebno tačno je još kako. Oni koji neznaju da voze su najviše protiv ovor zakona pa sada kao nemogu da tumače, trebaju im pravnici. Gospodo svako ko je išao u školu zna šta je prestrojavanje,šta parkiranje ili treba da svako stane na sred puta dok obavi svoj posao a ostali ko ih . . . Nema ovde vozačke kulture kao ni svake druge. A
    Zna se odlično sta je preglasna muzika i bez merenja. I možda ne bi bila problem prebrza vožnja da nije tako malo ljudi koji su uopše išli u auto školu da nauče da voze a ne da podplate da bi dobili dozvolu pa im je sada skupa kazna. Bolje da su platili instruktora ne bi imali problema sada. A i što se tiče instuktopra skoro je ista priča jer ni oni sami neznaju npr. instruktor moje ćerke je uči da se u ulici sa porvenstvom prolaza u ktivini daje žmigavac. Dakle malo savesti i kulture nije na odmet, mozda da počnemom sa bacanjem odpadaka u korpu a ne kroz prozor.

    [Odgovor]

  81. najka каже:

    porez naplate kada kupis auto,kada kupis gorivo i tu uzmu novac,a ovo ce biti dobro za policiju,oni ce napuniti svoje dzepove

    [Odgovor]

  82. najka каже:

    svako zna kakav auto vozi,sta mu sve fali,kakav tehnicki pregled,ali vecina ljudi nema,a svako ima potrebu da se krece,vozi

    [Odgovor]

  83. Stefan каже:

    i prošli zakon bi bio dobar da se primenjivao kako treba, a ne 20e panduru i teraj dalje!

    [Odgovor]

    vozačica Odgovor:

    Pa što nisi platio kaznu nego podmićuješ pandura. Za tebe kao i za njega to je isto što se zakona tiče a s obzirom da si učinio prekršaj 2:1 je za tebe.

    [Odgovor]

  84. dragan каже:

    mrzim zakon o saobracaju

    [Odgovor]

  85. Slobodan каже:

    Lakše je bilo pod Turcima!!!!
    Volan na desnoj strani i dalje može bez problema,takve pod hitno treba uputiti na prepravku pa tek onda dozvoliti registraciju.

    [Odgovor]

  86. grujo каже:

    lako je zajebavati nas sto vozimo aute stare 15-20 god.
    kad naidje tatin sin sa mečkom pandur okrene glavu.
    kad budete sprovodili zakon prema svima podjednako bice uredu

    [Odgovor]

    vozačica Odgovor:

    Zašto misliš da te neko zajebava ako ne poštuješ propise. Dajte malo saobraćajne kulture koja nam fali kao i svaka druga.

    [Odgovor]

  87. Milos каже:

    Ma dajte bre ljudi… To za 16 god i polaganje su GLUPOSTI! Ja sam slucajno saobracajni tehnicar i bio sam nedavno na predavanju o zakonu! SA 16 GODINA MOZES DA POLAZES ZA MALI MOTOR! A 18 B! I mozete da se bunite koliko god hocete tako vam je kako vam je… Kad pocnete da postujete zakon bicete zadovoljniji…

    [Odgovor]

  88. MICO каже:

    Da li ce po novom zakonu moci da se voze putnicki automobili sa desnim volanom?

    [Odgovor]

  1. 31. октобра 2009.

    […] komentari jelena na Novi Zakon o bezbednosti saobraćajaDejan na Pasošijanos na Novi Zakon o bezbednosti saobraćajaDimitrije na Novi Zakon o bezbednosti […]

  2. 14. новембра 2009.

    […] Pravilnik o tehničkim uslovima za vozilaGor na Pravilnik o tehničkim uslovima za vozilaStevan na Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja Prati nas na Twitter-u […]

  3. 2. децембра 2009.

    […] i propisani tehnički uslovi koje moraju da ispune vozila u saobraćaju na putevima. Kao i novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju novi Pravilnik donosi niz promenena i novosti, a uvode se pravila u vezi modernih tehničkih […]

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *