Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja
Usvojen novi ZOBS, tekst zakona...
Skupština Republike Srbije usvojila je novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima 29. maja 2009. godine.
Novi, za neke kontroverzni, zakon donosi mnogo novosti, strožije kazne za saobraćajne prekršaje, sistem kaznenih bodova, promene u obuci i načinu pologanja vozačkih ispita, nove vozačke kategorije.
Zakon reguliše korišćenje tehnologija i uređaja koji su bili nepoznati za strari ZOBS. Zabranjeno je upotrebljavati radar detektore i jammere, zabranjeno je telefonirati u toku vožnje sem uz pomoć hands free-a.
Interesantno, razgovaranje telefonom je zabranjeno i pešacima dok prelaze ulicu.
Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima objavljen je u Službenom glasniku R. Srbije br. 41/09. Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom glasniku, a primenjuje se po isteku šest meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona, odnosno od 11. decembra 2009. godine. Kaznene mere će, međutim, početi da se primenjuju tek od 1. januara, kada počne primena Zakona o prekršajima.
Prenosimo vam integralan tekst novog zakona.
Download: Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima (ćirilica)
Download: Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima (latinica)
Link: Kazneni bodovi/poeni, novčane i zatvorske kazne za počinjene prekršaje u saobraćaju
Link: Pravinik o tehničkim uslovima vozila – Dodatna oprema u vozilu, uklanjanje katalizatora, zatamnjivanje stakala, rezervni „ćopavi“ točak, prikolice, ABS, zimske gume i oprema, ksenonski farovi, svetlosna signalizacija na traktorima, itd. Članak o novom pravilniku, preuzimanje pravilnika i najinteresantnije odredbe možete pročitati na našem sajtu.
Zna li neko sta je sa onima koji su zapoceli obuku, sta je sa njima? Ja sam zapoceo obuku 14.05.2009 izvozio sam, i sad cekam 23.12.2009 da napunim 18god pa da polazem. Po kom zakonu ja polazem starom ili novom???
[Odgovor]
sejtan Odgovor:
decembar 4th, 2009 at 22:24
ljudi ja izvozio i ispolagao sve od a do e za male pare i sve gotovo za 15 dana
[Odgovor]
ljudi pomozite, sta ce biti s tim novim zakonom o polaganju vozackog ispita? ja sam zavrsio obuku, 24.04. punim 18god i zna li neko sta ce biti samnom?
[Odgovor]
kobasica Odgovor:
decembar 5th, 2009 at 21:45
slomices nogu i neces moci da polazes
[Odgovor]
Da li zna neko za mopede od 50 kubika da li ce se registrovati svake godine ili ce se samo jednom registrovati?
[Odgovor]
Procitao sam citav zakon ali negde nema nista o broju motora???
[Odgovor]
[...] Pravilnik o tehničkim uslovima za vozilaGor na Pravilnik o tehničkim uslovima za vozilaStevan na Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja Prati nas na Twitter-u [...]
Član 31.
U motornom vozilu na prednjem sedištu ne sme da se prevozi dete mlađe od 12 godina, kao ni lice koje je pod uticajem alkohola, odnosno psihoaktivnih supstanci ili iz drugih razloga nije sposobno da upravlja svojim postupcima.
Dete do tri godine starosti prevozi se u bezbednosnom sedištu, odnosno korpi, osim u vozilima za javni prevoz putnika.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, dete do tri godine, može se prevoziti na prednjem sedištu, ukoliko se prevozi u bezbednosnom sedištu – korpi, koja je okrenuta suprotno pravcu kretanja vozila, kada vozilo nema ili je isključen bezbednosni vazdušni jastuk.
Bliže propise o načinu prevoženja dece i uslovima koje mora da ispunjava bezbednosno sedište – korpa donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja.
Zanaci jos nije propisan pravilnik o detaljima o prevozenju dece u automobilu.
[Odgovor]
@Mirko
To u vezi polaganje vozackog ne propisuje zakon, vec pravilnik koji jos uvek nije donesen.
Nije logicno da u zakonu pise sta ce biti sa prelaznim periodom tranzicije izmedju zakona, time se zakon ne bavi, vec privremeni pravilnici koje donosi ministarstvo.
[Odgovor]
Dal su potrebne lance ako se imaju MS gume od 15stog novembra?
[Odgovor]
@ Mirko
Ja rodjace cekam 24.12… i ja sam izvozio skoro sve. Tesko nama ako ce biti po novom zakonu…
[Odgovor]
… i jos nesto. El zna neko, da li se bodovi brisu posle nekog izvesnog vremena?
[Odgovor]
Deni Sp Odgovor:
decembar 4th, 2009 at 13:39
nisam 100% siguran al sam cuo negde da se posle 2 godine brisu (od poslednjeg kaznenog boda) a sad da li se brisu svi bodovi ili samo po 1 e to vec ne znam
[Odgovor]
Pa ja sam izvozao svojih 40 casova.Ostaje mi kao i vama da cekam 10 decembar posto imam 17 godina pa da polazem za probnu ili da sacekam 31 decembar kad mi je i rodjendan pa da polazem za normalnu.Ali najverovatnije kako mi instruktor rece polagacemo po starom sistemu svi koji su imali 40 casova pre zakona
.Tako da slobodno ko puni 18 sledece godine neka saceka polagace po starom.
[Odgovor]
Ja sam poceo da vozim po starom i odvozio sm 35 casova …imam 17 god,a 18 punim u avgustu…da li novi zakon vazi za mene?
[Odgovor]
Član 196.
Licima koja su do dana stupanja na snagu ovog zakona stekla pravo na
upravljanje motornim vozilima, odnosno skupovima vozila određene kategorije,
traktorima, radnim mašinama, motokultivatorima, biciklima sa motorom i tramvajima,
na njihov zahtev izdaće se vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilom,
odnosno skupom vozila sledećih kategorija:
1) A kategorije – vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
kategorija A, A1, A2, F, AM i M,
2) V kategorije – vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
kategorija V, V1, VE, F, AM i M,
http://www.informisanje.info Službeni glasnik 41/09
- 70 -
3) S kategorije – vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
kategorija S, S1, V, V1, VE, F, AM i M,
4) D kategorije – vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
kategorija D, D1 S, S1, V, V1, VE, F, AM i M,
5) potvrda o poznavanju saobraćajnih propisa – F, M i AM,
6) S, D i E kategorije – vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
kategorija VE, SE, S1E, DE i D1E,
7) S i E kategorije – vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima
kategorija VE, SE i S1E,.Gresaka ima u zakonu i to je i OVA S KATEGORIJA koja je greskom nastala umasto verovatno C kategorije!!!
[Odgovor]
Juce sam cuo u emisiji SAT da je po novom Zakonu obavezno vezivanje pojaseva i pozadi…
OK, ispravno, ali… sta se desava sa vozilima koja nemaju pozadi pojaseve???
Da li postoji neka obaveza ugradnje, sistem dve – tri opomene pre ugradnje pa kazna, ili do tad i tad sva vozila moraju da ugrade pojaseve ili …
Kazu jos da broj kaznenih poena vozac nece da znaa, vec na pismeni zahtev policija je u obavezi da izda vozacu potvrdu koliko kaznenih poena ima-MOLIM ZA KOMENTAR!
Hvala i pozdrav
[Odgovor]
pi Vo Odgovor:
decembar 3rd, 2009 at 17:22
Da to je tacno, putnici vozila koje ima ugradjene pojaseve na zadnjoj klupi su obavezni da ih vezivaju.
Vozilo koje nema fabricki ugradjene pojaseve nazad, nece morati da ih ugradjuje!
Sto se tice kaznenih bodova, to je najverovotanije tacno. Jer trenutno nemaju uspostavljen informaticki sistem putek koga bi mogli da proveravamo online stanje bodova.
A kazneni bodovi se brisu jednom u dve godine.
[Odgovor]
Novi zakon je pun nejasnoća i nepreciznosti. Npr. u tekstu zakona se spominju izrazi: propuštanje i prestrojavanje a nema objašnjenja za ove izraze u čl.7. U čl.27. se ne navodi na koje vrste stajališta za autobuse se misli. Kad treba omogućiti autobusu da se uključi u saobraćaj, da li samo sa stajališta koje se nalazi na proširenju puta ili i sa stajališta koje je obeleženo na kolovozu. Čl.37. navodi da je zabranjeno kretanje vozilom unazad, a u sledećem stavu se navodi kad je dozvoljeno. Čl.46. navodi skretanje u levo uz razdelnu liniju, a šta ako nema razdelne linije. Čl.47. nelogično je da na raskrsnici ili u susretu sa drugim vozilom propuštamo vozilo sa desne strane, jer ako nam vozilo dolazi u susret, to vozilo nam dolazi iz suprotnog smera i ako mi ne skrećemo u levo što bi ga propuštali. Čl.50. nije navedeno da je polukružno okretanje zabranjeno u jednosmernoj ulici. Čl.73. kod vučenja neispravnog vozila treba da budu uključeni svi pokazivači pravca? zanimljivo, a ako hoćemo da izvršimo obilaženje, preticanje ili skretanje koji pokazivač ćemo uključiti. Čl.78. drugi stav navodi da moraju biti uključena zadnja poziciona svetla, znači prednja poziciona svetla ne moraju da budu uključena, stav tri navodi da u toku vožnje katadiopteri ne smeju da budu zaklonjeni i zaprljani, a kad je vozilo zaustavljeno ili parkirano na kolovozu onda mogu da budu i zaklonjeni i zaprljani?
Ima još dosta toga nejasnog i nerazumljivog, kao da onaj ko je pisao ovaj zakon nije imao i vremena da ga nakon pisanja i pročita i ispravi. Pozdrav!
[Odgovor]
Mene interesuje da li neko zna hoce li moci da se polaze u 17-oj godini?
[Odgovor]
Čuo sam u SAT-u,da ograničenja brizina na:autoputu po novom zakonu,nažalost ostaje 120,naprimer u Mnogim državama Evropske unije, ograničenje na autoputevima je: 130,ako idemo prema Evropi,naljbolje bi bilo da i kod nas bude tako,kao u: mnogim državame Evropske Unije.
[Odgovor]
Odgovor Tijani.Da moce da se polaze sa 16 godina po novom Zakonu,ali.. neces dobiti mogucnost da vozis sama mislim najmanje 2 godine moraces da pored sebe kad vozis imas vozaca koji ima vozacku dozvolu najmanje5 godina. Polazes 6 meseci ne znam koliko ce to biti novca u svakom slucaju mnogo vise nego sada.
POZ!
[Odgovor]
da li cu ako imam B i C kategoriju sada , marati polagati za F odnosno traktor , ili cu tu F dozvolu dobiti na moj zahtev?
[Odgovor]
Sta biva sa priznavanjem vozackih dozvola u inostranstvu? Da li novi zakon menja nesto?
[Odgovor]
Danas sam cuo da ste u obavezi da u vozilu imate ‘nekakav’ obrazac od osiguranja popunjem sa svim vasim generalijama jer ako isti ne budete posedovali policajac moze da vas kazni sa 50.000 dinara?!Smatram da su to sad samo dezinformacije ali kako se stvari odvijaju necemo smeti da sednemo za volan?Zakon kao zakon i taj sto ga je napisao je trebalo prvo procitati za sta se imalo dovoljno vremena a ne da angazujemo pravnike da bi nam pojedine ‘gluposti’ iz istog protumacili,ili ce to pak biti ostavljeno policajcima da definisu kako im se svidja…
[Odgovor]
vozačica Odgovor:
decembar 4th, 2009 at 10:52
Ako si platio osiguranje za[to ti je problem da polisu staviš pored saobraćajne dozvole i sve je uredu. Ali ako ti to problem plati 5 000.
[Odgovor]
MIRKO Odgovor:
decembar 6th, 2009 at 01:24
Gospodjo obrazac a ne polisu
ma nisam razumela, ako pored vozaca sedi alkoholisano lice, da li se vozac kaznjava…
[Odgovor]
Sto ste mi obrisali poruku koju sam poslao?!
Odgovor za Snezu je da se kaznjava vozac!
[Odgovor]
hvala viktore pozzz
[Odgovor]
gde se moze nabaviti prva pomoc A SRPS Z .B3.001
[Odgovor]
slazem se sa ovim novim zakonom super je,samo koga ce najvise da pogode(obicnog coveka ili nizi stalez)tatini i mamini sinovi nece da budu na udaru kao i do sada njima se gleda kroz prste,bar je to do sada bilo …videce mo..podrzavam zakon
[Odgovor]
STRASNO… Uopste se ne slazem sa nzobs-om. Neke stvari su ok, ali kao i vecina stvari u nasoj drzavi i ova ima neke rupe. A o novcanim kaznama i da ne govorim. NEMA manje kazne od 5 hiljada rsd a po jednom zaustavljanju policajac opusteno moze da nadje i napise i 2-3 prekrsaja koja nisu nesto bitna i ne ugrozavaju saobracaj a to je vec 15 hiljada… Takodje, ima delova zakona koji nisu precizno navedeni kao npr. 5000 rsd za glasnu muziku koja dopire iz auta. Kako ce to policajac da zna, da li je to njegova slobodna procena ili ce imati neke uredjaje za merenje decibela? A 5000 svakako nije za bacanje… Ne treba zaboraviti na zivotni standard u Srbiji, koji se poprilicno razlikuje od onih u Evropi, a koliko vidim kazne se sve vise i vise priblizavaju Evropskim
[Odgovor]
vozačica Odgovor:
decembar 4th, 2009 at 10:34
Da država uzima to je tačno, ali da je uvođenje reda potrebno tačno je još kako. Oni koji neznaju da voze su najviše protiv ovor zakona pa sada kao nemogu da tumače, trebaju im pravnici. Gospodo svako ko je išao u školu zna šta je prestrojavanje,šta parkiranje ili treba da svako stane na sred puta dok obavi svoj posao a ostali ko ih . . . Nema ovde vozačke kulture kao ni svake druge. A
Zna se odlično sta je preglasna muzika i bez merenja. I možda ne bi bila problem prebrza vožnja da nije tako malo ljudi koji su uopše išli u auto školu da nauče da voze a ne da podplate da bi dobili dozvolu pa im je sada skupa kazna. Bolje da su platili instruktora ne bi imali problema sada. A i što se tiče instuktopra skoro je ista priča jer ni oni sami neznaju npr. instruktor moje ćerke je uči da se u ulici sa porvenstvom prolaza u ktivini daje žmigavac. Dakle malo savesti i kulture nije na odmet, mozda da počnemom sa bacanjem odpadaka u korpu a ne kroz prozor.
U Srbiji pre svega treba sačuvati živu glavu od ubica koje ne znaju da voze a što se para tiče mogu i da uštede ako ne prve prekrpaje.
[Odgovor]
MIRKO Odgovor:
decembar 6th, 2009 at 01:18
mislim da ste u pravu sto se tice raznih vozaca ali za neke od kazni niste voleo bi da vas vidim po Beogradskim bulevarima kako opusteno vozite 50km.Mislim da brzine nisu primerene nimalo zato sto su jos od 80′god.nisam pristalica brze voznje ali nisam ni za guranje.
profi Odgovor:
decembar 7th, 2009 at 01:29
vidim po svim komentarima da je vozacica najpametnija i da deli savete kao da nikada nece imati susret sa policajcem.Ja vozim 30 godina i milione kilometara u tockovima i ne moze se reci da ne znam da vozim, ali ko ce spreciti policajca da me kazni zbog preglasne muzike ako on nije isounio nornu za taj dan. Veruje imao sam situaciju da je pijani policajac dunuo posle mene u isti balon i platio sam kaznu za alkohol i ako nisam okusio alkohol otkad zanm za sebe.Prema tome svi smo prepusteni na milost i nemilost policajcu.
Bezbroj primera u dugom vozackom stazu imam kada stvarno nisam bio kriv a morao sam da platim kaznu zato se tako nekome prohtelo.
Kako napr. da dokazem da nisam prosao na zuto svetlo i da seono upalilo dok sam stajao u koloni u sred raskrsnice zato sto se nesposobnjakovicu ispred mene ugasio auto, a kazne su evropske, samo plate nisu.
I stari zakon je valjao samo ga je trebalo primenjivati na sve jednako.
Od pre nekog vremenanosim kameru sa sobom i obavezno ukljucujem snimanje kada me policajac zaustavi.Drasticno sam smanjio troskove za kazne.Izgleda da je to jedino resenj.
Ako upisem auto/skolu do dana stupanja na snagu novog zakona, da li cu imati pravo da polazem ispite po starom zakonu? Molim Vas da mi hitno odgovorite. Hvala.
[Odgovor]
Previse ovlascenja za policiju ! Ako namere da nas kazne, ne moze niko da ih spreci, jer njima se veruje. A uvek mogu da pronadju nesto da nas kazne. Naterace nas da sednemo u auto samo bas kada moramo.
[Odgovor]
pozdravljam novi zakon o bezbednosti saobracaja,ali mi se cini da ce opet to da snadje sirotinju i srednji stalez,a tatini sinovi ce i dalje da divljaju i da im se gleda kroz prste,pa ce nasi saobracajci i dalje da okrecu glavu kad naidju tatine maze,pa me zanima da li ce vaziti zakon sa svu ucesnike u saobracaju isto,jer je svima dobro poznato da je prosek starosti nasih vozila vise od 15 godina?
[Odgovor]
ivan k Odgovor:
decembar 4th, 2009 at 21:35
Slazem se sa tobom , i ja se istog pribojavam .
[Odgovor]
Afera za aferm, nijedna resena, zadnja afera strajk advokata, novi pasosi,licne karte, vozacke dozvole, novi zakoni, propisi itd… boli glava, a niko ne razmilja i niko nevidi sta je upakovano, kad se otpakuje ono demokratija boli glava. Po novom zakonu OBS-a reklo bi se da sprecavamo naprednu tehnologiju savremenih automobila sa jakim motorima i velikom brzinom ali usavrsavanje polidcije to je nesto drugo. Ako na ulici naidjete na pijanog coveka i treba mu ukazati pomoc (nositi u bolnicu itd…) a sami ste i imate kola sa dvoja vrata ne gurajte ga na zadnje sediste, pogotovo kad su zene u pitanju, stavi te ga na ili u paktreger, tako nece biti suvozac.
DEMOKRATIJO BOLIME GLAVA….
[Odgovor]
u ovoj yemlji ide se na to da sve sto imate,drzava sve uzme.Nije bitno kako,ali kad bi mogli uzeli bi nam i dusu.
[Odgovor]
vozačica Odgovor:
decembar 4th, 2009 at 10:24
Da država uzima to je tačno, ali da je uvođenje reda potrebno tačno je još kako. Oni koji neznaju da voze su najviše protiv ovor zakona pa sada kao nemogu da tumače, trebaju im pravnici. Gospodo svako ko je išao u školu zna šta je prestrojavanje,šta parkiranje ili treba da svako stane na sred puta dok obavi svoj posao a ostali ko ih . . . Nema ovde vozačke kulture kao ni svake druge. A
Zna se odlično sta je preglasna muzika i bez merenja. I možda ne bi bila problem prebrza vožnja da nije tako malo ljudi koji su uopše išli u auto školu da nauče da voze a ne da podplate da bi dobili dozvolu pa im je sada skupa kazna. Bolje da su platili instruktora ne bi imali problema sada. A i što se tiče instuktopra skoro je ista priča jer ni oni sami neznaju npr. instruktor moje ćerke je uči da se u ulici sa porvenstvom prolaza u ktivini daje žmigavac. Dakle malo savesti i kulture nije na odmet, mozda da počnemom sa bacanjem odpadaka u korpu a ne kroz prozor.
[Odgovor]
ivan k Odgovor:
decembar 4th, 2009 at 21:32
Ja prvi cas kad sam seo u kola poceo sam u gradu . Niko me nije pitao ni dali znam znake ni dal sam vozio , nit sam iso na poligon … Treba dosta toga da se menja … Ali treba imati u vidu i starost vozila i lose puteve i ukupnu situaciju u zemlji godinama unazad . Radilo se odavno naopako , a ovi bi sad da srede sve za tren . Nece ici tako . Da ljudi imaju plate ko evropske mozda bi ih manje pogodilo sve ovo , ovako , nek nam je bog na pomoci . Brzo ce se smanjiti broj vozila na putevima .
porez naplate kada kupis auto,kada kupis gorivo i tu uzmu novac,a ovo ce biti dobro za policiju,oni ce napuniti svoje dzepove
[Odgovor]
svako zna kakav auto vozi,sta mu sve fali,kakav tehnicki pregled,ali vecina ljudi nema,a svako ima potrebu da se krece,vozi
[Odgovor]
[...] i propisani tehnički uslovi koje moraju da ispune vozila u saobraćaju na putevima. Kao i novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju novi Pravilnik donosi niz promenena i novosti, a uvode se pravila u vezi modernih tehničkih [...]
i prošli zakon bi bio dobar da se primenjivao kako treba, a ne 20e panduru i teraj dalje!
[Odgovor]
vozačica Odgovor:
decembar 4th, 2009 at 10:49
Pa što nisi platio kaznu nego podmićuješ pandura. Za tebe kao i za njega to je isto što se zakona tiče a s obzirom da si učinio prekršaj 2:1 je za tebe.
[Odgovor]
mrzim zakon o saobracaju
[Odgovor]
Lakše je bilo pod Turcima!!!!
Volan na desnoj strani i dalje može bez problema,takve pod hitno treba uputiti na prepravku pa tek onda dozvoliti registraciju.
[Odgovor]
lako je zajebavati nas sto vozimo aute stare 15-20 god.
kad naidje tatin sin sa mečkom pandur okrene glavu.
kad budete sprovodili zakon prema svima podjednako bice uredu
[Odgovor]
vozačica Odgovor:
decembar 4th, 2009 at 10:45
Zašto misliš da te neko zajebava ako ne poštuješ propise. Dajte malo saobraćajne kulture koja nam fali kao i svaka druga.
[Odgovor]
ivan k Odgovor:
decembar 4th, 2009 at 21:22
grujo je uglavno upravu , uvek se kola slome na sirotinji
Ma dajte bre ljudi… To za 16 god i polaganje su GLUPOSTI! Ja sam slucajno saobracajni tehnicar i bio sam nedavno na predavanju o zakonu! SA 16 GODINA MOZES DA POLAZES ZA MALI MOTOR! A 18 B! I mozete da se bunite koliko god hocete tako vam je kako vam je… Kad pocnete da postujete zakon bicete zadovoljniji…
[Odgovor]
vozačica Odgovor:
decembar 4th, 2009 at 11:05
Slažem se i po pravilu najviše se bune oni koji imaju najmanje prava za to.
[Odgovor]
Da li ce po novom zakonu moci da se voze putnicki automobili sa desnim volanom?
[Odgovor]
Ja sam danas pala zbog zvonjnja mobilnog telefona u toku polaganja vozackog ispita. Imam pravo tek posle 21 dan da polazem, tacnije 25.decembra. Interesuje me, da li cu da polayem po novom zakonu, a ako polazem po starom da li cu doplacivati obuku??? Hvala na odgovoru…
[Odgovor]
Miksa Odgovor:
decembar 7th, 2009 at 02:23
polazes po starom zakonu
[Odgovor]
I ja koliko vidim necu smeti da sednem za volan . Trebalo je mnogo toga da prilagode pa da puste u promet i ovaj zakon . I dosad zakon nije bio los ( neke odredbe nisu valjale ) ali se primenjivao selektivno . Dobro kaze jedan moj komsija “ Opet ce sve ovo da pukne po sirotinji “ i uvek je tako i bilo .
[Odgovor]
Zakon je u osnovi dobar. Nije ga sigurno Srbin izmislio. Setili se ljudi u vlasti, pa prepisali od pametnih komšija iz celog normalnog sveta i doneli ga.Ljudi podigli nivo bezbednosti i smanjili broj nezgoda-prosto i efikasno. E sad, u Srbiji će biti problem selektivnog primenjivanja. Ne pričam napamet, ne radim baš neposredno, ali sam u dodiru sa materijom i znam da će policajac radije kazniti bedu i skupiti poena, nego nekog Bakonju koja će ga oterati u p.m.i prema kome neće smeti postupati. Tvrdim da će“Jaki momci“ bolje prolaziti nego normalni građani, srazmerno težini prekršaja koji su učinili. Kada bude nestalo škripa guma subotom uveče u gradu, počeću verovati u pravnu državu. Policajac.
[Odgovor]
Miksa Odgovor:
decembar 7th, 2009 at 02:30
i stari zakon je bio dobar nista mu nije hvalilo ( mozda samo par izmena za polaganje i mobilne), i za prolazak na crveno, i ne propustanje pesaka, preticanje na punu, ne postovanje ogranicenja… ali se nije primenjivao, ovaj ce se mozda primenjivati god dana i to je to opet posle ce biti po starom
[Odgovor]
arsa Odgovor:
decembar 7th, 2009 at 04:03
Sve je to ok gospodine ZAKON
A koji je zakon najbolji, onaj koji se POSTUJE
Pitate li se ko sprovodi Zakon?!!!
Moj skolski drug koji neznam kako je zavrsio s.skolu sa 3 meseca kursa, evo dacu Vam sta pozelite ako zna da izmeri dubinu pneumatika. Navode gore razne primere nepravde; mene zaustavi policajac i napise kaznu za pogresno zaustavljanje, SEST svedoka na ulici i sedmi inspektor saobracaja u opstini i ….
Onaj ko vozi pijan ili luduje autom ma nikada mu nebih vratio dozvolu ali NIKADA, mada im i netreba to su obicno tatina i mamina deca..
Kazem ok Zakon i treba nam to, ali treba ici redom kulturna normalna policija i nepodmitljiva ali sve mi imamo samo to ne . Ostalo je tu i evrposki zakon i evrpopske kazne ma sve je evrpopski samo zivimo kao poslednji bednici
[Odgovor]
Vozači koji pohađaju časove vožnje po starom Zakonu o bezbednosti u saobraćaju, a ne stignu da završe obuku u roku od tri meseca od stupanja na snagu novih pravilnika o polaganju ispita, moraće da prođu obuku po novim propisima, a časovi koje su do tada odvozili neće im se priznavati. Ti kandidati imaće pravo da od auto-škola traže povraćaj novca za časove koje nisu stigli da odvezu.
Novi zakon počinje da se primenjuje od 11. decembra, ali će odredbe koje se odnose na polaganje vozačkog ispita stupiti na snagu kada se usvoje pravilnici o polaganju vozačkih ispita i radu auto-škola što se očekuje sredinom januara 2010. godine. Novim zakonom su znatno izmenjene odredbe koje se odnose na obuku i polaganje vozačkih ispita pa će teorijska nastava trajati 30 časova, a praktična 40 časova uz obavezu polaganja ispita iz prve pomoći. Zakon propisuje da oni koji su započeli obuku moraju da je završe u roku od tri meseca od momenta donošenja podzakonskih akata.
MUP
[Odgovor]
Ko je pisao zakon treba da ga je sramota!
Gospodo mozgovi jel vas sramota?
[Odgovor]
profi Odgovor:
decembar 7th, 2009 at 01:41
Nije ih sramota, oni, koji su to pisali, ne znaju koliko je veliko 5ooo za sirotinju.Oni cak ni ne znaju kolike su plate u Srbiji.
U ostalom ako je pojas za moju bezbednost, sta se to koga tice da li sam ja bezbedan. Ne ugrozanam nikoga sa tim a posteno placam socijalno da me leci od povreda koje zadobijem.
[Odgovor]
jedno pitanje….ako je nekome pisana kazna za voznju pod uticajem alkohola 05.12. po kom zakonu ce on biti kaznjen?
[Odgovor]
milan m Odgovor:
decembar 6th, 2009 at 22:30
za voznju pod dejstvom alkohola pre stupanja na snagu novog zakona vozac ce biti kaznjen po starom zakonu bez obzira sto ce sud doneti presudu kasnije u vreme primene novog .
[Odgovor]
ljudi jel moze neko da mi kaze sta je sa onima koji sad voze casove?
sta ce biti sa njima?molim komentar
[Odgovor]
Miksa Odgovor:
decembar 7th, 2009 at 02:27
ko krene na casove do 11.12 vrsi obuku i polaganje po starom zakonu, ko krene od 11.12 vrsi obuku i polaganje po novom zakonu ( p.s. i kad zavrse obuku i poloze jedno vece vode tatu u svaleraciju a drugo mamu (ako ima vozacku a ako ne onda ce tata da uziva svako vece
)
[Odgovor]